Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: trwałość sprzęgła w 1,75 tbi

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    widze ze bardzo nie lubisz jak ktos zaneguje chocby część Twojej wypowiedzi. uważasz że nie pisałem na temat, i nic nie wniósł mój post? Ja uważam inaczej - mój post wnosi coś do tematu -uświadamia niektórych (wiem nie Ciebie, bo Ty wiesz, ale jednak zapomniałeś(?) pisząc pierwszego posta a teraz brniesz bez sensu w dyskutowanie ze mną), że ze względu na niższą temperature, a zatem wyższy moment i moc, problem ze ślizgającym sprzęgłem może się właśnie wtedy zacząć uwidaczniać (co Ty wykluczałeś). Obaj zgadzamy się że coś jest nie tak ze sprzęgłem, bo nie ma prawa tak to się zachowywać mimo niższych temperatur a zatem wyższego momentu/mocy. Obaj zgadzamy się że auto produkuje większą moc i moment w niższych temperaturach. Mozemy na tym zakończyć?

    FYI, moja TBi zrobiona na 370Nm nigdy nie ślizga, a przecież w bardzo niskich temperaturach też będzie dobijać do 390-400Nm. Na alfaowner była TBi zrobiona przez Autolusso na hybrydowym turbo, produkuje 265KM i 430Nm i też nie było mowy o ślizganiu sprzęgłą (inna sprawa na jak długo starczy sprzęgło czy skrzynia przy takim mocnym chipie)
    Kwestię ewentualnego przyrostu momentu należy tutaj definitywnie wykluczyć. Dlatego Ci napisałem, że to całkiem niepotrzebne gdybanie/pisanie. Niech ktoś koledze sprawdzi to sprzęgło i będzie wiedział na czym stoi.

  2. #12
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,475

    Domyślnie

    Już tak zamotaliście z tym sprzęgłem ,że zgłupieć idzie.
    A Gość pytał tak prosto
    Cytat Napisał andrijko Zobacz post
    1. czy wpływ na ślizganie się sprzęgła ma wpływ panująca aura (mrozy itd...)?
    2. wymieniać komplet sprzęgła razem z dwumasą, czy jednak dwumase zostawić???? (nie ma żadnych objawów zużytej dwumasy, a przebieg jest jeszcze niewielki)
    Odp 1 Zdecydowanie nie .
    Odp 2 Jeżeli dwumasa jest sprawna to wystarczy samo sprzęgło /oczywiście kompletne/
    Pozdrawiam Piotr
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #13
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    Alfa Romeo 159 tbi
    Postów
    168

    Domyślnie

    chyba zacznę od płynu hamulcowego, mam wątpliwości czy był wymieniany od ostatniej wizyty w ASO. zwykłe DOT 4 wystarczy?

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    Już tak zamotaliście z tym sprzęgłem ,że zgłupieć idzie.
    A Gość pytał tak prosto

    Odp 1 Zdecydowanie nie .
    Odp 2 Jeżeli dwumasa jest sprawna to wystarczy samo sprzęgło /oczywiście kompletne/
    Pozdrawiam Piotr
    Kto zamotał? Ja napisałem co go będzie czekało i co może zrobić, żeby wyeliminować duże koszty. Chyba lepiej wymienić płyn i sprawdzić czy to nie pomogło?
    Jeśli to nie pomoże to jest jakieś 40-60 zł w plecy a i tak nowy płyn nie zaszkodzi.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Mały update - mam 170 tys. i na 6 biegu zaczęły się zdarzać uślizgi.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar speedek
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    159 1750 TBI TI
    Postów
    68

    Domyślnie

    U mnie było wymienione przy 180 po raz pierwszy. Pewnie jak u Ciebie zaczęło się ślizgać ----> mam na to FV z Holandii.

    Następnie ponownie przy około 200 już w Polsce.

    Nie było potrzeby wymieniać przy 200. Zwyczajnie padła sprężyna powrotna pedału sprzęgła.

    Ktoś naciągnął poprzedniego właściciela auta na ponowną wymianę sprzęgła, a wystarczyło zmienić samą sprężynę, co też zrobiłem i pedał zaczął powracać.

    Także mam właściwie nowe sprzęgło, wysprzęglik i dwumasę

Podobne wątki

  1. [159] Koło dwumasowe - trwałość
    Utworzone przez enzzo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-08-2017, 16:41
  2. [Giulietta] Trwałość TCT
    Utworzone przez Anakin1 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-01-2017, 00:00
  3. [159] Trwałość 159
    Utworzone przez kirchu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 23-10-2011, 20:25
  4. trwałość zawieszenia
    Utworzone przez irkii w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-08-2009, 13:49
  5. [164] Trwałość silnika 2.0 8V TS
    Utworzone przez noname w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-04-2008, 09:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory