Jak w temacie. Szyba od strony pasażera nie działa w ogóle. Nie wazne z ktorwj strony sterowane slysze ze modow "cyka" a szyba ni drgnie. Silniczek mam drugi i też nie działa. Bezpieczniki ok (Te ukryte tez). Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Jak w temacie. Szyba od strony pasażera nie działa w ogóle. Nie wazne z ktorwj strony sterowane slysze ze modow "cyka" a szyba ni drgnie. Silniczek mam drugi i też nie działa. Bezpieczniki ok (Te ukryte tez). Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Prawdopodobnie moduł domykania szyby. W tym tygodniu miałem to samo, myślałem że wina silniczka, kupiłem drugi przełożyłem i to samo, późnej przełożyłem moduł i zaczęło działać, ale nie tak jak należy. Muszę jeszcze zrobić osiowanie bo jak zmieniłem panel kierowcy to nie robiłem.
1. Spróbuj na krótko dać prąd jak szyba ożyje to ja stawiam na moduł.
2. Przełóż moduł ze strony kierowcy na pasażera i zobacz czy coś się zmieni
Hmmm. Sprobuje zamienić moduly stronami... mam drugi modul, ale na nim tez echo
Ostatnio edytowane przez samoyeds ; 31-03-2019 o 09:39
Alex_L dziękuję za podpowiedź.
Zamienilem moduły stronami i szyba drgneła, ale dalej nie działała. Poruszyłem wtyczki i dalej nic, ale ze miałem dodatkową wiązka to ja założyłem i teraz cieszę się działającymi szybami z dwóch stron.
Dobrze że się udało ja wiązkę też wymieniałem kiedy już kupiłem inny moduł ta panel ale nadal nie załatwiłem sobie prawidłowe działanie tego dziadostwa niby wszystko działa ale jednak nie tak jak musi .. czekam na paczkę z elm żeby zrobić osiowanie
Siema, jestem własnie po rozbiórce obu boczków. Miałem problem z szybami. Czasem działały ładnie a czasem wcale... stawiałem na elektronikę i/albo moduły.
Po rozbiórce i wizualnych oględzinach doszedłem do wniosku, że kable odpowiedzialne za prace silnika szyby oraz właściwie cała reszta kabli w kostce w module szyb w dolnym rogu drzwi może nie mieć styku. Może u Ciebie jest tak samo. Zwróć uwagę, czy gniazda nie mają wybrzuszonych krawędzi, jeżeli talk - > dognij je do środka. Zapewnisz lepsze przejście na kostkach.
PS. Poprzedni właściciel mojej alfy też wymieniał moduły i mówił że kupił kilka o dopiero któryś zadziałał ale też nie zawsze ... wcale się nie dziwię jeżeli połączenia nie ma bo styki luźne ...
U mnie jest tak: wymieniłem wiązkę kierowcy na przerobioną tak żeby pasował panel od 147, licznik mruga ( osiowanie nie zrobiłem) ale po tym zabiegu strona kierowcy zaczęła działać tylko jak chcę podnieść szybę to mogę to zrobić tylko po kawałku wielokrotnie na naciskając guzik.
Dalej wziąłem się za stronę pasażera wymieniłem silniczek i moduł i też niby działa ale ta sama dup@ z podnoszeniem i do tego jeszcze dodało się że za każdym otwarciem/ zamknięciem dzwi szyba nie podnosi się o jakimś 1-2 cm. Jak jeden raz otworzyć/ zamknąć drzwi to wraca w granicach uszczelki. Ale jak parę razy otworzyć/ zamknąć to już ewidentnie widać że jest przestrzeń i szyba nie na swoim miejscu. Programować próbowałem i nic z tego.
Ostatnia nadzieja że jak zrobię osiowanie to da się zaprogramować bo ja już nie mam pomysłów co to jeszcze może być.
Więc kwestie złych łączeń odpada że względu na to że wszystko działa ale problem same w " logice" tego działania
Musze się z Tobą nie zgodzić.
Takie podnoszenie szyb co centymetr lub około jest spowodowane tym, że szyba ma "za ciężko" ---> wykrywane jest to wg. mnie ilością prądu, która płynie przez silnik - jeżeli jest za duża to się rozłącza. Albo tym, że złącza logiki szyb --- to jest elementu w drzwiach (nie chodzi mi o to gdzie są dzwigienki do podnoszenia i opuszczania ale o to co jest schowane pod boczkiem tapicerksim) - wchodzą do niego dwie wtyczki. Jeżeli wszytsko jest robione w jednym standardzie to wtyczka koloru białego będzie odpowiedzialna za prąd płynący do silnika. Wg mnie to tam leży problem a dokładnie przy złączach szarych przewodów. Na 99% masz je zasniedziałe a dodatkowo sama wtyczka jest wyrobiona tak że powierzchnia styku jest niewielka i kiedy tylko płynie tam większy prąd to zaczynają się dziać dziwy.
Żałuję teraz że nie porobiłem zdjęć swojej naprawy -- nauczka na przyszłość.
- - - Updated - - -
https://www.olx.pl/oferta/modul-szyb...5-IDvAUQD.html o ten moduł mi chodzi !!
W białej wtyczce zwróć uwagę na stan złącz. Stawiam, że będą na tyle luźne że styk jest niewielki.
- - - Updated - - -
Do tego wchodzi wtyczka, ważne są przewody koloru czerwonego i szarego (+12 oraz GND z przekaźnika) to one są odpowiedzialne za takie działanie szyb.
- - - Updated - - -
Warto też, jak już miałbyś to na wierzchu porysować te styki czymś ostrym aby zetrzeć nalot który z biegiem czasu się tam pojawił ( papierem sciernym albo sprayem do elektroniki) ja do swojej Alfy użyłem po prostu płaskiego śrubokręta.
- - - Updated - - -
Co do osiowania to nie ma ono wpływu na działanie szyb. Przestanie Ci migać przebieg i tyle.
Dobrze napisałeś o to żeby wyczyścić moduł. Ale ja mam inny problem i to właśnie od tego że założyłem przerobiony panel. Nie wiem jak u kolegi to działało ale u mnie jest błąd "anti-trap sensor" dlatego to nie działa poprawnie.
Ciężko oszacować o co może chodzić. Zgodnie z dokumentacją tam nie ma żadnego czujnika. Sam zresztą też niczego nie widziałem co mogłoby odpowiadać czujnikowi. W załączeniu schemat instalacji z wykazem elementów. Może się przyda.
A jak zachowuje się szyba po otwarciu/zamknięciu drzwi ? i wyświetlacz na desce rozdzielczej ? Czy pokazuje cały czas otwarte drzwi ?
PS. Przeszukując internet znalazłem taki watek:
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa...p-sensors.html
Nie rozwiązuje problem, jednak informuje o różnicach pomiędzy modułami.
fileCeLearnWebtempcontent5.pdf
- - - Updated - - -
To z eLearn GT. Skoro masz moduł ze 147 warto by porównać opis.
Dwa czujniki efektu halla znajdujące się w silnikach
N60 i N61 są zasilane z centralki M116 lub M117 ze styku 12 konektora A, natomiast styk 11 dostarcza masy odniesienia;
sygnały sterowania przesyłane są ze styku 3 konektora B
M116 lub M117 (z czujnika ''B'') i ze styku 4 konektora B M116 lub M117 (z czujnika ''A'').
Ostatnio edytowane przez zamach132 ; 05-04-2019 o 19:57