Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> > >SKLEP < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.
Cena rozsądna czyli do Millersa włącznie no i oczywiście zależy mi na dobrej ochronie silnika. Przez poprzedniego właściciela zalany był jakimś mobilem super 3000 5w-30.
Pierwszy dylemat to czy zostać przy 5w-30 (zalecenie producenta i lepszy na zimę), czy 5-w40, a drugi dylemat to czy ewentualnie low-saps do silnika bez dpf-a to dobry pomysł.
Wyszukiwarka olejów Millersa nie podaje EE longlife 5w-40 w ogóle jako dostępnej opcji, a podaje XF c2 5w-30.
Na tym pierwszym jeździ Alfa, więc logistycznie było by plusem mieć jeden olej na 2 samochody. XF niby troszkę tańczy, ale bez nanodrive. Bądź tu mądry ...
A co powiecie na ewentualny wariant ekonomiczny do 1.4 hdi bez dpf tj. Specol Gold 5w-40 z Archoil 9100, to teraz ok 100 zł za 4 l.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> > >SKLEP < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.
Cześć,
Silnik 3,2 v6 Busso przejechane 160 tyś. zalany valvoline 5w50, od ostatniej wymiany przejechałem 3 tyś. jak silnik jest gorący to czasami słychać stukanie na zaworach o strony rozrządu. Zanim udam się do mechanika to chciałbym zmienić olej na 10w60 valvoline ewentulanie motul lub selenie o tej samej specyfikacji.
Czy przed wymianą zrobić płukankę jakmś specyfikem?
Poproszę kolegów o podpowiedzi?
Było Punto1,2 Plio1,2 AR146 1,9TD AR146 2.0TS
Jest GT 3,2 V6 Q2 AR145 1,9 jtd
Po co olej tej klasy do tego silnika? Chcesz go dorżnąć?
Ostatnio edytowane przez kezsats ; 03-10-2019 o 19:33
Było Punto1,2 Plio1,2 AR146 1,9TD AR146 2.0TS
Jest GT 3,2 V6 Q2 AR145 1,9 jtd
5W40.
Producent nie przewiduje innej lepkości do tego silnika. Jeśli nie jeździsz tym autem na tor ani silnik nie bierze ponadnormatywnej ilości oleju, to stosowanie lepkości wyższej niż 40 nie ma moim zdaniem sensu.
Jeszcze kwestia jak podwyższenie lepkości oleju wpłynie na pracę i żywot hydronapinaczy i kół zmiennych faz rozrządu.
Ostatnio edytowane przez magil ; 03-10-2019 o 21:38
Kolega ma Busso, aczkolwiek dobry 5w50 powinien rozwiązać problem, bez konieczności męczenia silnika 10w60.
Ja spróbował bym ten: http://oilserwis.pl/penrite-10-tenth...-5w-50-5l.html , i powinno być po problemie.
Ewentualnie ten: http://oilserwis.pl/pl_wyniki-wyszuk...Y+MOLYGEN+5W50
Valvoline, z całą sympatią dla tej marki, nie jest najlepszym wyborem dla Twojego silnika.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> > >SKLEP < < < - nie znalazłeś produktu, którym jesteś zainteresowany ? Napisz do Nas, a na pewno dobierzemy odpowiednią ofertę.