Witam,
Prosiłbym Was o pomoc w wyborze rozwiązania naprawy mojej ukochanej belli.
159 2007r 1,9jtdm q-tronic, 136KM 939-800
Złapała panewka główna i obróciła się przy szybkim wyprzedzaniu na autostradzie....
Z "dołu" silnika raczej nie ma co zbierać.
Opcje naprawy: wymiana całego silnika lub zakup samego dołu i ogarnięcie "góry"
Kupując sam dół, wymienię profilaktycznie panewki, pierścienie oraz wykonam remont mojej obecnej głowicy.
Czy takie rozwiązanie jest pewniejsze od zakupu używanego silnika ?
Nie chcę kilkukrotnie podchodzić do sprawy, a samochód ma u mnie jeszcze pojeździć.
Rozważam też wymianę silnika:
Na "Alle..." jest sporo silników 150KM o oznaczeniu 939-200
Czy taki silnik bez problemu podejdzie skoro mój jest 136KM (Belgia) o oznaczeniu 939-800 ?
Czy są różnice pomiędzy 136km a 150km jeśli chodzi o silnik/słupek i rozmieszczenie czegokolwiek?
Jeśli ktoś ma namiar na silnik w dobry stanie to prosiłbym o informację.
Nie chciałbym kupić złomu na palecie i wtopić...
Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi i sugestię, która formę naprawy wybrać.