Jak znam życie to klatka była w każdym możliwym miejscu dospawana do nadwozia, żeby je usztywnić, co z resztą jest częstą praktyką w wielu testach "fabrycznych" aut na Nurburgingu.
... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.
Wszyscy i tak skończymy w Skodzie?
Skoda sprzedaje się świetnie (w przeciwieństwie do Alfy) ale co z tego.
Wszystkim życzę realizacji swoich motoryzacyjnych marzeń, nawet niech to będzie Alfa Romeo. W końcu nikt nie obiecywał, że w życiu będzie nam lekko
Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL
To jest kara boska za zmianę Mustanga GT 5.0 V8 na Skodę 1.5
Jaguar też niezła marka auta (raczej te wcześniejsze) niezłe. Ale porównanie z Projekt 8 na Nurburgring do Giulii- żadne, choćby z powodu innej kategorii silników, Jaguar ma 5 litrowy silnik z doładowaniem , Giulia 2,9 litrowy doładowany (mimo znacznych różnic pojemności, różnica mocy już nie taka wielka- to też daje do myślenia). Jeśli coś porównujemy pod kątem doskonałości konstrukcji, to powinniśmy porównywać rzeczy porównywalne w swojej klasie, zwłaszcza jeśli chodzi o sport czy czasy rekordowego przejazdu. Zresztą, trudno nawet porównywać tą serie Jaguara do Giulii QV, to było zaledwie 300 sztuk, wszystkie w wersji z kierownicą z prawej strony (lewostronnej nie było, bo silnik by się nie zmieścił), egzemplarz bijący rekord był specjalnie wyposażony (specjalne fotele, klatka itp.)
A to ze Skoda sprzedaje się świetnie to żadna rewelacja, już w piramidzie sprzedaży dla przedstawicieli handlowych uczą przecież, że najlepiej sprzedaje się tani chłam, im produkt lepszy i droższy- tym niższa sprzedaż.
Ostatnio edytowane przez alfist ; 23-12-2019 o 13:44
W momencie bicia rekordu project8 był tylko projektem, o którym się mówiło że może zostać wyprodukowany w bardzo małej serii.
Ale to w sumie mało znaczące. Dla mnie miarodajne jet to co można kupić w serii, za podobne pieniądze. A to jest tutaj:
po lewej veloceq4, po prawej xe 2.0, 300 KM AWD, prawie identyczny napęd i rozmiary, i jest 155 kg różnicy na niekorzyść Jaguara. Dla mnie to jest dowód na to jak tanio jest wykonany Jag, zbijanie masy kosztuje, o ile Alfa odrobiła zadanie domowe i zbiła wagę od czasów 159, to jaguar nadal waży tyle ile w czasach x-typa opartego na technice mondeo
Z porównaniem mas aut na podstawie danych z internetów bym uważał bo często mają się nijak do masy rzeczywistej bo producenci podają według rożnych norm. Nawet sam producent w polskiej instrukcji Alfa Romeo podaje 1530kg, a w angielskiej 3602 lbs. Czym się różnią wersja na rynki, ze podana masa jest 100kg większa? Dodam, ze są to niby masy auta zalanego z bakiem 90%. Na innej stronie gdzie znalazłem dane zweryfikowane niby według norm EU gdzie masę podaje się z 90% baku i kierowcą 75kg Giulia ma 1755kg. U nas na forum chłopaki też weryfikowali wagę i wychodziło na wadze 1720kg z kierowcą 80kg czyli samo auto 1640kg w dodatku Veloce na hamowni wypluwa mniej niż deklaruje producent bo jest w okolicach 270KM. Ile waży Jag nie wiem bo nigdy mnie to auto nie interesowało w przeciwieństwie do Veloce
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 23-12-2019 o 16:55
No wiadomo, masy trzeba porównywać przy tej samej kompletacji aut- inaczej nie ma to sensu. Ale popatrzmy bliżej na te dwa auta; Giulia QV i ten Jaguar XE Project 8. Jaguar zrobiony w ilości 300 sztuk- minimum na które można się powołać w niektórych imprezach sportowych, które wymagają by było pewne minimum produkowanych seryjnie takich aut- wygląda na to, że ten właśnie model został zrobiony specjalnie do takich imprez, łącznie z biciem rekordów przejazdu np. na Nurburgring. Silnik- pojemność 5000 cm3 z jedną turbosprężarką, Giulia- 2900 cm3 z dwiema turbosprężarkami, Jaguar ma ok. 40% większy silnik, jeśli chodzi o pojemność skokową- należy się też spodziewać większej elastyczności. Giulia- tylko 2900 cm3 ale większe wysilenie silnika- dwie turbosprężarki. Masy- Giulia mimo sporo mniejszego motoru ma masę tylko 50 kg mniejszą niż Jag- to daje pojęcie jak ten Jaguar został odchudzony, Giulia przecież też jest bardzo lekka, przez użycie wielu elementów z kevlaru (nawet wał napędowy), Jaguar widać że został robiony specjalnie do wyczynu, codzienna eksploatacja takiego auta może być problematyczna. Rozkład mas; Giulia idealnie -50/50 % , Jaguar- 51/49 %. Dzięki zastosowaniu silnika o dużo większej pojemności (i nieco większej moc), hardkorowemu odchudzeniu auta, Jaguar jest minimalnie szybszy na torze niż Giulia. Ale patrzmy dalej: czasy rozpędzania- minimalny czas przyśpieszenia; 40-140km/h ; Jaguar- 5,9 s , Giulia...5,2 s.
Minimalny czas rozpędzania 80- 120 km/h; Jaguar- 2,7 s, Giulia...2,1 s (to już spora różnica), 80- 180 km/h; Jaguar- 7,7 s, Giulia- 6,9 s. Co oznaczają w praktyce różnice tych czasów?
Ano to, że jak na prostym odcinku drogi jadą sobie z jakąś prędkością obok siebie te dwa auta i w pewnym momencie zaczynają się ścigać do jakiejś prędkości (np. od tych i do tych opisanych wcześniej) to kierowca z Jaguara będzie mógł sobie obejrzeć tył Alfy i nic więcej nie będzie mógł zrobić, mimo karkołomnych odchudzeń auta i sporo większego silnika.Ja jeszcze dodam, że ten Jaguar jest 2,2 razy droższy niż Giulia. Te wszystkie informacje są bardzo istotne przy porównywaniu tych aut, gdyby ktoś miał dylemat, które z nich sobie kupić.
http://www.zeperfs.com/duel6349-7390.htm
Ostatnio edytowane przez alfist ; 23-12-2019 o 18:28