Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.
ad 1. Sprawdził - Nie ma wpływu na zmniejszenie się momentu obrotowego. Moment przesuwa się lekko w stronę niższych obrotów (mieszanka zawiera mniej spalin, więcej tlenu i stąd lepsze spalanie)
ad 2. Nie będą bardziej gryzące. NOx nie wyczujesz w spalinach za pomocą tradycyjnego nosa. To o czym piszesz, to efekt DPF.
ad 3. Głównie i w bardzo wielkim skrócie opiera się o dawkę paliwa (histerezy), pośrednio moment żądany, temperatura silnika, powietrze. Głównie sekcje: AirCtl_CtlValCal, AirCtl_DesValCalc, AirCtl_Governor, AirCtl_Monitor, AirCtl_RgnCtlValCalc.
od 4. Na wolnych obrotach histereza 2 i 4. To ten moment jak wskazuje 3,998% (tempomat i stałe obroty do ~3000)
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Zapach spalin, o którym piszesz, występuje w przypadku spalania ON w niedogrzanym cylindrze (świece żarowe i najczęściej problem z grzaniem wtórnym), spalania poza silnikiem (np. przesadnie przestawiony czas wtrysku, przestawiony wałek zaworów wydechowych), niewłaściwie lub w ogóle nie wyłączony, a usunięty DPF i występujące wypalanie lub wypalania spontaniczne.
Z tlenków azotu, które eliminuje EGR jeden jest faktycznie o charakterystycznym zapachu to NO2. Ale jego jest akurat najmniej, bo główna emisja, to NO, który jest bez zapachu. NO2 to zaledwie do 10% mierzonej emisji NOx. I teraz uwaga... NO2 jest bardzo reakcyjny i świetnie wiąże się z wodą tworząc kawas azotowy i azotawy. Do tego stopnia, że jest problem z jego pomiarem z uwagi na występowanie pary wodnej w spalinach, która dodatkowo eliminuje go ze spalin. A problem z przekraczaniem jego normy w powietrzu, to efekt skali. A nie wydaje mi się abyś miał na hali jednocześnie odpalonych powiedzmy 50 samochodów z wyłączonym EGR. Jest jeszcze taki problem, że powstawaniu NO2 sprzyja dostarczenie większej ilości tlenu (wyłączony EGR) oraz schłodzenie spalin (włączony EGR)
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Możliwe że masz rację ale kolega zaślepił EGR i pojechał rozgrzanym i sprawnym autem na przegląd i diagnosta od razu po wjeździe zapytał czy EGR zaślepiony bo spaliny śmierdzą strasznie.
Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.