Cześć
Od razu napiszę, że przyłącza masowe pod akumulatorem i na skrzyni zostały wyczyszczone, wyszlifowane, mają dobry styk z budą/skrzynią. Dodatkowo dołożyłem przewód masowy od minusowej klemy do nadwozia.
Objawów jest kilka, są następujące:
- czasami podczas "odskakiwania" migacza po skręcie gasną i zapalają się światła mijania, takie mrugnięcie
- czasami pod obciążeniem mruga, a raczej ledwo żarzy się kontrolka alternatora
- czasami pod obciążeniem wskazówka temperatury wędruje z 50°C aż za 90, po puszczeniu gazu wraca do swojej pozycji.
- zdarza się, że po uruchomieniu samochód zachowuje się jak po odpięciu akumulatora, czyli skasowane są ustawienia klimatyzacji i nawiewów.
- rzadko, ale jednak po uruchomieniu zgubi datę. Po ponownym uruchomieniu jest z powrotem dobrze
- czasami zaświruje czujnik poziomu oleju, ponowne uruchomienie rozwiązuje sprawę
- ostatnim objawem elektrycznym jest konieczność zostawienia dźwigni wycieraczek przez 10-20 sekund na którymś biegu, zanim wycieraczki zareagują, potem już działają super.
Nie wierzę, że wszystkie usterki nie mają jednego źródła, jedynym mianownikiem łączącym objawy są połączenia masowe. Zwracam się z pytaniem, czy poza wymienionymi dwoma jest jeszcze jakieś? Może czegoś konkretniej szukać?
Akumulator jest świeży, objawy występują tym częściej, im bardziej mokro jest na dworze.