Witam
Piszę jako szczęśliwy posiadacz (mam nadzieję, okaże się po wszystkich naprawach) świeżo kupionej Alfy 159 (2.0, 170) i miałbym do was kilka pytań, mianowicie co koniecznie zrobić na starcie, po zakupie Alfy? Z góry dziękuję za pomoc
Na pewno na start:
1. Rozrząd (kupować i dawać mechanikowi czy zdać się na nich? Chcę oddać do Irbis we Wrocławiu, podobno znają się na Alfach, chyba, że polecicie jakiś inny serwis?)
2. Olej (jaki? Czytałem tu o Millers EE Performance C3 5W40 – czy inny? Wchodzi 4,9l?) + filtr oleju (jaki bądź jaka firma?)
3. Filtr Paliwa (jaki bądź jaka firma?)
4. Filtr Kabinowy, filtr powietrza – jakie bądź jakie firmy?
5. Patrząc na poniższy temat – klap raczej nie będę ruszał, pytanie czy czyścić kolektor (a raczej czy przy demontażu rozrządu – czy będzie się tam łatwiej mechanikowi dostać (koszty))?
[ nie mogę dodawać linków - temat na forum po wpisaniu w google 113944-klapy_wirowe_2_0_jtdm ]
Jakie będą orientacyjne koszty?
Ogólnie auto z innej naprawy odebrane wczoraj*, zrobione mam już: wyciek ropy/chack engine i tryb awarynjy przy mocniejszym przyciśnięciu - błędy P0091, P0671, P0672 (wymieniony został czujnik/zawór ciśnienia, czujnik ciśnienia spalin + wyczyszczony DPF). Niestety po naprawie okazało się, iż dodatkowo mam do naprawy:
6. Wtryski (gdybym wiedział, raczej dalej bym szukał auta). Co dziwne, przed zakupem korekty wyszły ok. Przed naprawą DPF i czujnika ciśnienia Alfa spalała 10l/100, teraz 17l/100. Tutaj pytanie - czy po wymianie czujnika auto nie powinno zostać zaadoptowane czy nic nie trzeba robić (w którymś wątku czytałem, że nie adaptuje się)
7. Świece
8. Wyciek oleju
9. Pierdoły, które sam zrobię (strzelające drzwi, klapa bagażnika, ciężko wchodząca 2ka, prawe elektryczne lusterko i masa innych pomniejszych mankamentów)
*najpierw zrobiłem inne rzeczy, licząc, że da się je zrobić z gwarancji getHelp...