Strona 11 z 13 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 126

Temat: Montaż LSD do wersji Super bez pakietu Performance

  1. #101
    Użytkownik Świeżak Avatar Luqas&#913
    Dołączył
    10 2020
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo Giulia
    Postów
    38

    Domyślnie

    Właśnie wróciłem z garażu po zakończonej wymianie tylnego mostu w giuli na most ze szperą i podzielę się z wami swoimi spostrzeżeniami co do zakupu i procesu wymiany jeśli ktoś chciałby się w przyszłości tego podjąć. Dyfer zakupiłem na allegro używany (za zawrotną kwotę 580 zł z przesyłką) w stanie zewnętrznym bardzo dobrym lecz z nieznanym przebiegiem, dlatego przed wymianą postanowiłem go rozebrać i sprawdzić. Tarczki okazały się być zużyte w minimalnym stopniu więc zdecydowałem się złożyć dyfer bez wymiany bebechów (jedyny znany mi zestaw naprawczy: https://racingdiffs.com/collections/...ff-rebuild-kit jest lekko mówiąc deczko drogawy) dyfer złożyłem odwracając koszyk satelit, żeby osiągnąć większe spięcie podczas przyspieszania a nie tak jak jest oryginalnie podczas hamowania silnikiem.

    Wymianę dyfra przeprowadziłem na parkingu podziemnym u siebie w bloku, samochód podniosłem zwykłą żabą i podparłem dwiema dużymi kobyłkami pod tylnymi punktami mocowania sanek do karoserii. Uzyskany prześwit pozwalał na niezbyt swobodną prace aczkolwiek wymiana okazała się być wykonalna (w tym miejscu zaznaczam że wymiana na najazdach nie jest możliwa ponieważ konieczne jest przynajmniej częściowe odkręcenie jednej ze zwrotnic). Według serwisówek alfy do wyjęcia dyfra konieczne są: demontaż wydechu, osłon termicznych wyjęcie wału napędowego oraz obu zwrotnic i półosi. Mi udało się to zrobić bez demontażu wydechu, odkręcając tylko centralną osłonę termiczną (uwaga na dwie zardzewiałe śruby M6 które musiałem rozwiercić i wymienić) oraz całkowici demontując prawą zwrotnice (po fakcie wydaje mi się że demontaż śruby trzymającej amortyzator nie był konieczny). Największe trudności miałem z wybiciem lewej półosi – ze względu na wydech i kształt obudowy dyfra ciężko jest uderzyć ją pod odpowiednim kątem – u mnie podziałało uderzenie przez duży klucz nastawny (375 mm długości). Śruby dyfra i zawieszenia pozakręcane są bardzo mocno: przykładowo mocowanie zwrotnicy do dolnego wahacza 110 Nm+180°, nakrętka przedniego mocowania dyfra 110 Nm+135°, także bez dobrego pokrętła nie ma nawet co podchodzić do tej roboty. Z nietypowych narzędzi potrzebne są: torx T55 do śrub łączących krzyżak dyfra z wałem (tylko w benzynie, w dieslu śruby są inne chyba z łbem E14), E18 i E20, długa nasadka 21 do nakrętki przedniego mocowania dyfra (przydatny może być także odgięty klucz 21 bo podczas dokręcania nakrętka kręci się razem ze śrubą i trzeba ją złapać na końcu co przy dokręcaniu nasadką nie jest możliwe). Dyfer jest dosyć ciężki (ze szperą waży 32,5 kg) więc manipulacja nim nie należy do najprostszych dlatego przed odkręceniem polecam wybicie obu półosi oraz odkręcenie i rozblokowanie wału (w gumowym złączu wału są stalowe tuleje które wprasowują się w otwory w krzyżaku dyfra). Wybaczcie brak zdjęć z wymiany – zupełnie nie miałem na to czasu ani warunków a i bez tego wszystko zajęło mi z 8 roboczogodzin.

    Podczas krótkiej przejażdżki po suchym, bez zmiany proxy nie odczułem różnic w interwencji kontroli trakcji w trybach N i D. W trybie race czuć dużo większą kontrole nad autem podczas poślizgu (od razu jest banan na ryju), ale to bardzo wstępne odczucia.

  2. #102
    walgreen
    Gość

    Domyślnie

    Opis robi wrażenie, masakra, dzięki za podzielenie się

  3. #103
    Użytkownik Świeżak Avatar Luqas&#913
    Dołączył
    10 2020
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo Giulia
    Postów
    38

    Domyślnie

    Wreszcie miałem okazję się trochę Giulią przejechać, więc mogę podzielić się z wami wrażeniami po wymianie dyfra.
    1. Errata odnośnie wymiany: żeby wyjąć półoś trzeba niestety odkręcić toe link który jest na krzywce służącej do regulacji zbieżności tylnego koła – myślałem że udało mi się to dokręcić w takiej samej pozycji, jednak praktyka pokazała inaczej, samochód jechał prosto przy kierownicy skręconej w prawo o jakieś 5-10°, tylne koła okazały się być rozbieżne o około 0,5° (wg. specyfikacji zbieżność powinna być 0,22° na koło), lewego koła nie ruszałem więc prawe musiało być rozjechane o 0,7°,jestem zaskoczony aż tak dużym wpływem na pozycje kierownicy/prowadzenie. Udało mi się to idealnie ustawić (w miarę szybko bo za drugim razem) ale i tak czeka mnie przynajmniej kontrola geometrii.
    2 Wrażenia z jazdy: Szpera spełnia swoje zadanie – w race nie słychać uślizgu jednego koła jak to wcześniej bywało, ale jeśli chodzi o interwencje ESP we wszystkich pozostałych trybach nie poczułem żadnej zmiany – na D auto dużo lepiej się napędza na wyjściu z zakrętu ale jeśli tylko dochodzi do uślizgu tylnej osi kontrola trakcji momentalnie prostuje auto. Nie zmieniałem jeszcze proxy i zastanawiam się czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na interwencje ESP. Może ktoś z fabrycznym LSD jest w stanie się wypowiedzieć w tym temacie?

  4. #104
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,042

    Domyślnie

    Kurcze, ciekawi mnie jak to z tym odwróconym koszykiem - czy tak każda ma stockowo, nie tylko te co dostały gratis LSD tylko te które faktycznie miały Performance package. Może to celowe ustawienie - nazwijmy je delikatniejsze/w pół drogi? Szkoda że sprawa wyszła parę tygodni po moim montażu, pewnie mechanik dostałby bojowe zadanie rozebrania LSD i sprawdzenia/obrócenia kosza. Teraz to już po ptokach trochę jak jest na aucie.

    Ciekawe czy udałoby się to sprawdzić kluczami dynamometrycznymi na podniesionym aucie

  5. #105
    Użytkownik Świeżak Avatar Luqas&#913
    Dołączył
    10 2020
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo Giulia
    Postów
    38

    Domyślnie

    Obawiam się że kosz jest odwrócony we wszystkich dyfrach – wszelkie dane odnośnie spięcia które udało mi się znaleźć podają wyższą niższą wartość przy przyspieszaniu (np. https://www.giuliaforums.com/threads...-4#post-803522) dodatkowo na filmie Racing diffs z montażu ich zestawu też widać odwrócony koszyk (https://youtu.be/JaUOFeTSMZY?t=231). Zupełnie tego nie rozumiem, mniejsze spięcie mogli uzyskać dając tylko jedną tarczkę cierną na stronę albo w ogóle inny koszyk który jest 1-way.

    Co do możliwości sprawdzenia spięcia na samochodzie to musiałbyś unieść tylne koła – wrzucić luz i kręcić jednym kołem ze stałą prędkością (wkrętarką na śrubie piasty?) z kluczem dynamo założonym na drugie koło. Podczas stacjonarnego pomiaru dwoma kluczami raczej różnicy nie zaobserwujesz (m. in. ze względu na brak preloadu). Podobny eksperyment zrobiłem na wyjętym dyfrze – wydrukowałem dwie przejściówki wielowypust półosi-kwadrat ½ i kręciłem wkrętarką jednym wyjściem z dyfra na drugim mierząc moment (chałupniczą metodą bo z kluczem opartym o wagę) i widać było różnice między kierunkami kręcenia. Różnicę tę dało się też wyczuć kręcąc szybko kluczem jedną ze stron.

    Czy twój mechanik przy okazji wymiany dał wszystkie nowe śruby, tak jak piszą w instrukcji?

  6. #106
    Użytkownik Fachowiec Avatar kozak
    Dołączył
    07 2018
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    BMW 540i
    Postów
    2,181

    Domyślnie

    Na aucie nie da rady tego rozebrać?

  7. #107
    Użytkownik Świeżak Avatar Luqas&#913
    Dołączył
    10 2020
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo Giulia
    Postów
    38

    Domyślnie

    Nie ma szans, nawet jakbyś rozkręcił wszystkie śruby dyfra (8 sztuk, do 3 dostęp od dołu niemożliwy) to i tak nie rozłożysz bo sanki nie pozwolą.

  8. #108
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,042

    Domyślnie

    Cytat Napisał LuqasΑ2316459
    Obawiam się że kosz jest odwrócony we wszystkich dyfrach – wszelkie dane odnośnie spięcia które udało mi się znaleźć podają wyższą niższą wartość przy przyspieszaniu (np. https://www.giuliaforums.com/threads...-4#post-803522) dodatkowo na filmie Racing diffs z montażu ich zestawu też widać odwrócony koszyk (https://youtu.be/JaUOFeTSMZY?t=231). Zupełnie tego nie rozumiem, mniejsze spięcie mogli uzyskać dając tylko jedną tarczkę cierną na stronę albo w ogóle inny koszyk który jest 1-way.

    Co do możliwości sprawdzenia spięcia na samochodzie to musiałbyś unieść tylne koła – wrzucić luz i kręcić jednym kołem ze stałą prędkością (wkrętarką na śrubie piasty?) z kluczem dynamo założonym na drugie koło. Podczas stacjonarnego pomiaru dwoma kluczami raczej różnicy nie zaobserwujesz (m. in. ze względu na brak preloadu). Podobny eksperyment zrobiłem na wyjętym dyfrze – wydrukowałem dwie przejściówki wielowypust półosi-kwadrat ½ i kręciłem wkrętarką jednym wyjściem z dyfra na drugim mierząc moment (chałupniczą metodą bo z kluczem opartym o wagę) i widać było różnice między kierunkami kręcenia. Różnicę tę dało się też wyczuć kręcąc szybko kluczem jedną ze stron.
    OK, czyli jak celowo tak dali w każdych, to chyba tak tez nie jest źle. Głośno pospekuluję, może nie dla kierowcy torowego, ale dla amatora taki setup jest z jakiś względów lepszy (np bezpieczniejszy) a i tak dużo daje? Pytam z ciekawości, bo sam nie mam pojęcia.


    Cytat Napisał LuqasΑ2316459
    Czy twój mechanik przy okazji wymiany dał wszystkie nowe śruby, tak jak piszą w instrukcji?
    Yyyyy, Eeeee, Uuuu
    Nic nie wymieniane poza olejem Które do wymiany i czemu?

    Wiem że ciągnął skąds jakąś instrukcję, ale nie z systemu FCA tylko jakieś tam co ma wykupione, nie wiem czy nie było nic, czy przegapił, czy nie był przygotowany i uznał że te co są dobre dalej? O śrubach powiedział że tam wszystko co rozkręcał to był ostatni moment, za parę lat by się tego nie dało rozkręcić. Wiem że potraktował to wszystko czymś żeby było rozkręcalne i w przyszłości jakby zaszła potrzeba coś grzebać przy dyfrze i zawieszeniu..

  9. #109
    Użytkownik Świeżak Avatar Luqas&#913
    Dołączył
    10 2020
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo Giulia
    Postów
    38

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Yyyyy, Eeeee, Uuuu
    Nic nie wymieniane poza olejem Które do wymiany i czemu?
    Wg serwisówki praktycznie wszystkie :/ 3 do flanszy wału, 3 do mocowania dyfra i 3 od zwrotnicy (zobacz załączniki). Prawdopodobnie dokręcane fabrycznie do przeciągnięcia, ja też założyłem te same, bo nie wydawały się być rozciągnięte ale mam pewne wątpliwości co do tych od zwrotnicy i chyba je wymienię przed korektą geometrii.

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    O śrubach powiedział że tam wszystko co rozkręcał to był ostatni moment, za parę lat by się tego nie dało rozkręcić. Wiem że potraktował to wszystko czymś żeby było rozkręcalne i w przyszłości jakby zaszła potrzeba coś grzebać przy dyfrze i zawieszeniu..
    To u mnie po dwóch latach i 30tkm wszystkie "poważne" śruby były bez śladu korozji i nawet skręciłem je na średni klej do gwintów... ciekawe czy nie będę w przyszłości żałował.
    A proxy zmieniałeś? Poczułeś różnice w interwencji ESP?
    Attached Files Attached Files

  10. #110
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,042

    Domyślnie

    Cytat Napisał LuqasΑ2316492
    Wg serwisówki praktycznie wszystkie :/ 3 do flanszy wału, 3 do mocowania dyfra i 3 od zwrotnicy (zobacz załączniki). Prawdopodobnie dokręcane fabrycznie do przeciągnięcia, ja też założyłem te same, bo nie wydawały się być rozciągnięte ale mam pewne wątpliwości co do tych od zwrotnicy i chyba je wymienię przed korektą geometrii.
    Wiesz, wg serwisówek masz np wymieniać nakrętkę kolumny kierownicy po jej zdjęciu (np montaż łopatek), tylko po jakie licho, skoro moment dokręcania to 50Nm bez żadnych przeciągań. Może chodzi o to że na nowej nakrętce (a w przypadku zawieszenia/wału na śrubie) jest klej do gwintów (suchy) - ja demontując ludziom kierownice przy retrofitach dawałem po prostu klej do gwintów niebieski Loctite i dociągałem na kluczu dynamometrycznym (założę się że ASO albo jakikolwiek inny mechanik nie da ani kleju ani klucza DM też niekoniecznie im się chce wyciągać (z resztą z łapy wprawny mechanik te dopuszczalne +-10% tolerancji też dokręci)). Z ciekawości tyrknę potem do mechanika jednak zapytać w temacie, najwyżej z czasem się je wymieni na nowe?

    Cytat Napisał LuqasΑ2316492
    To u mnie po dwóch latach i 30tkm wszystkie "poważne" śruby były bez śladu korozji i nawet skręciłem je na średni klej do gwintów... ciekawe czy nie będę w przyszłości żałował.
    U mnie były 4 zimy już, z czego 3 garażowane w ogrzewanym garażu, przebieg 45tys. Myślę że klej to tylko wpłynie pozytywnie - uszczelni od warunków zewnętrznych gwinty i łatwiej odkręcisz kiedyś jakby była potrzeba.

    Cytat Napisał LuqasΑ2316492
    A proxy zmieniałeś? Poczułeś różnice w interwencji ESP?
    Proxi to przecież ja Wam podałem na tacy, tak zmieniałem od razu po wyjeździe od mechanika. Nie jestem kierowcą torowym żebym potrafił czuć aż tak dobrze niuansiki działania ESP takiej zmianie, tym bardziej że jednak równocześnie LSD wskoczył i nie powiem co ewentualnie ma większy wpływ. Mało jeździłem od czasu montażu (choroby, wyjazd z rodziną w alpy, teraz covid, troche też już Spiderem śmigałem jak tylko było sucho/słonecznie), tak więc nie było kiedy sprawdzić. Teraz wskoczą nowe opony na lato (M PS4S), na torze będę miał okazję potestować na ITD22 w czerwcu (2 raz w życiu na torze, stąd pisze że nie ocenię tego właściwie). Będę jedyni mógł się porównać jakoś do czsów innych użytkowników wg mojej pozycji z zeszłego roku, choć w aucie od zeszłego roku więcej zmian było, bo i stage1 wskoczył z drugiej strony dociążyłem auto hakiem holowniczym i wywaliłem Eibacha zmieniając na sprężyny miększe z RWD.

Podobne wątki

  1. Montaż samo poziomowania do wersji z halogenami/HID
    Utworzone przez marini w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-09-2021, 15:23
  2. [GTV] Montaż podłokietnika w wersji przed FL wnętrza
    Utworzone przez Wedżi w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-11-2013, 00:40
  3. montaż halogenów do wersji Progressive
    Utworzone przez cannaris w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-10-2011, 13:07
  4. Montaż foteli z poduszkami do wersji bez poduszek
    Utworzone przez gold1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-06-2011, 14:43
  5. Montaż komputerka do wersji przedliftingowej?
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-04-2010, 19:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory