Witam, mam problem tego typu: Wziąłem się dziś za wymiane scudetto w mojej julce i na dzien dobry napotkałem problem a mianowicie śruby torx były tak zapieczone i pordzewiałe, że nie szło tego odkręcic. Myślałem, że może wkręcili tam śruby z lewym gwintem bo w drugą strone szło aż zobaczyłem że tam cały gwint wychodzi (gwint zewnętrzny, z otworem gwintowanym m6? na torxy trzymające zderzak) z chłodnicy? Więc spróbowałem złapać za ten gwint jak już się troche wysunął i tak odkręcić śrubę. Był to dobry pomysł do momentu aż się śruba nie ułamała, a nawet dwie.
Widzę, że zamiast bawic się w rozwiercanie tych śrub da sie to całe wykręcić włącznie z tymi złamanymi śrubami w środku (ponieważ wchodzi tam klucz od góry) i poprostu wymienić ale za cholerę nie wiem jak się to ustrojstwo nazywa, jak to namierzyć na internecie.Oczywiście do tego zamówię nowe śruby torx.
Od razu dodam, że w nadkolach napotkałem na ten sam problem z śrubami, kilka poszło a kilka niestety się wyrobiło i zastanawiam się jak sobie z nimi poradzic, wstepnie planuje spiłować główkę śruby z 2 stron tak zeby móc tam klucz osadzic bo oryginalnie powinien pójść krzyżak.
Ponizej fotki