Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 58

Temat: przesiadka z audi a4 b5 na alfe 159

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    a4b5
    Postów
    11

    Domyślnie przesiadka z audi a4 b5 na alfe 159

    Witam
    Obecnie posiadam audi a4b5 1.8t 180KM@chip na 210KM, nie powiem dosyć przyjemnie to jedzie.
    Z początku jako następce chciałem audi a4 b7 też 1.8t
    Ale, no właśnie zobaczyłem 159. Nie powiem wygląd zewnętrzny mnie delikatnie urzekł.
    Środek też niczego sobie
    Jako wieloletni user a4b5 mam kilka pytań
    1. Jakim programem odczytam błędy, pomieszam w modułach w sensie coś pozmieniam ? W a4b5 wystarcyzło coś kupić dołożyć instalację + programowanie i wsio gra. Jak to jest w alfach.
    2. Jak to jest z tymi światłami xenon/bixenon w alfie ? Jechałem a4 b7 na bixie i powiem że niebo a ziemia. Czy w 159 jest xenon, bixenon czy co ?
    3. wybrałem sobię wersję kombi 1.9 jtd 150KM ile mniej więcej się samym chipem wyciśnie z takiej jednostki, nie chodzi mi o kreski tylko o bezpieczne podniesienie mocy.
    4. własne samoróbki tzn czy jestem w stanie amatorsko wymienić np klocki, tarcze, zawieche ?
    5. alfa 159 a kombi jest większa od a4 b7 avant ?
    6. nie patrzę zbytnio na spalanie, potrafię użytkować auto z turbosprężarką ale czy owy 1.9jtd jest awaryjny ? co w nim często się psuje ?
    7. czy jest możliwość wymiany radia/nawigacji w konsoli na własne radio/nawigacje ? czy instalacja jest p&p z innymi radiami ?
    8. jak drogie jest np serwis zawieszenia/klimy itp ?
    9. czy są gdzieś na necie instrukcję obsługi występujących w alfie radii ? czy usb podłacze ?

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    1. MES , FES itp - są tematy na forum o kablach , programach itp
    2. bywa xen , bi , są i zwykłe itp
    3. zgadywał nie będę ale pewnie coś okolice 180-190 - też do sprawdzenia w dziale tuning gdzie są wykresy kolegów i inne takie
    4. jesteś w stanie
    5. nie znam wymiarów a4 b7 avant ( do sprawdzenia w google itp )
    6. raczej pozytywne opinie ( lipa ze skrzynią bywa - temat jest w dziale 159 )
    7. jest możliwość ( jest i kilka tematów na forum i pokazują koledzy co wsadzili i jak wyglądał proces wymiany itp )
    8. ceny części poszczególnych np allegro , koszty serwisu zależnie od warsztatów
    9. są - http://aftersales.fiat.com/elum/Home.aspx?languageId=9 ( wybierasz markę , model itp , instrukcje obsługi lub np navi itp )








  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał gumish Zobacz post
    Obecnie posiadam audi a4b5 1.8t 180KM@chip na 210KM, nie powiem dosyć przyjemnie to jedzie.
    Czy zmiana takiego setupu na diesla 1.9 nie będzie krokiem wstecz? Może lepiej rozejrzyj się za 2.0 JTDM (większy potencjał podciągania mocy) lub 1.75TBi (benzyna 200KM na starcie).
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    a4b5
    Postów
    11

    Domyślnie

    Bardzie chodzi mi o to że to ma być niezawodny silnik
    Czy taki 2.0 jest godny polecenia? Jest mniej awaryjny niż 1.9?
    Czy jest jakiś polecamy mechanik zGliwic lub okolic?
    Słyszałem ze na tym forum jest jakiś człowiek co sprowadza pewne alfy. Możecie mi podać jego nicka?
    Ostatnio edytowane przez gumish ; 24-05-2014 o 06:12

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Tomek_KRK, ma stronę autka.pl

    Zarówno 1.9 jak i 2.0 w dieslu to bardzo polecane jednostki, co oznacza że na tle konkurencji wypadają bardzo dobrze. To są jednak diesle, a współczesne diesle to nie są bezawaryjne jednostki
    Jeśli masz świadomość, że trzeba ogarnąć tam DPF, EGR, klapy wirowe czy jak zwał (zmienna długość dolotu), umiesz traktować turbo (już pisałeś) to będziesz zadowolony
    Kultura pracy, sposób oddawania mocy itd. w JTD/JTDM na wysokim poziomie.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,613

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o podciąganie mocy to ograniczeniem są skrzynie/sprzęgła w manualu tak jak już bociek napisał. Automat nie ma tego problemu.
    Alfy ogólnie są łatwe w diagnozowaniu. PRosty, łatwo dostępny soft, masa informacji w necie, tanie kable. Jeżeli chodzi o silniki to z pewnością porównywalne jak nie lepsze od niemieckich jednostek. Oczywiście tak jak wspomniano licz się z tym że nowe diesle (wszystkie) są obarczone problemami współczesnych jednostek.
    Odnośnie porównania to nie wiem jak się mają surowe liczby ale byłem dwa tygodnie temu na weekendzie ze znajomymi gdzie jeden z nich był B6 avantem. Obydwoje byliśmy zgodni że alfa sprawia wrażenie bardziej dopasowanej. Niekoniecznie ciaśniejszej. Może objętościowo jest to samo ale jednak kredensowanta budowa audi powoduje że masz wrażenie większej przestrzeni. Kwestia kto co lubi.
    Wiesz.... WIększość z audi nie przyzna się do alfy i większość alfistów do audi

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    a4b5
    Postów
    11

    Domyślnie

    Tak tak wiem "każdy chwali co ma" dlatego cenne są dla mnie uwagi obiektywne
    Romeo
    DPF pójdzie out, egr wyłącze progamowo przy okazji softu + oczywiście zaślepka.
    Teraz pytanie do Was

    Mając załóżmy 35tyś czego mogę się spodziewać ?
    Mam masę pytań ale większość na teraz zapomniałem
    Byłem na 99% nastawuiony na audi a4 b7 a tu proszę alfa

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Ad 1. Wystarczy kabel ELM oraz dodatkowy adapter/przelotka i licencja na MES/FES.
    Ad 2. W 159 są bixenony (świetne) albo tradycyjne reflektory (dość słabe niestety). Xenon moim zdaniem to najważniejszy dodatek w moim 159.
    Ad 3. Ja dziś szukałbym 2.0 JTDm albo 1.8TBi, niestety oba poza Twoim budżetem.
    Ad 5. W 159 SW masz mały otwór bagażnika i wysoki próg załadunku. Praktyczność i ergonomia to nie są najmocniejsze strony 159.
    Ad 9. Podłączysz tylko w aucie z Blue&Me. Bardzo mało jest takich aut.

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,613

    Domyślnie

    Za 35koła to możesz szukać dobrego egzemplarza `07/08 albo jakiś okazji w wyższych rocznikach. Oczywiście rozpiętość cen jest spora no ale trzeba być ostrożnym bo zaniedbana alfa da Ci w kość. Możesz poszukać w autoryzowanych punktach. Tam dostaniesz gwarancję. ALbo na forum od znanego użytkownika (uwaga na świerzaków i cichociemnych)

    Pytanie zasadnicze. Skąd jesteś? Bo warto przy kupnie mieć "wsparcie" kogoś obcykanego żeby Cię na ziemię sprowadził

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Cytat Napisał gumish Zobacz post
    Czy jest jakiś polecamy mechanik zGliwic lub okolic?
    cinsoft.pl

    1.9 JTDm ma nagminne problemy z urywającymi się klapkami w kolektorze ssącym. Klapy do usunięcia przy wymianie rozrządu zaraz po zakupie, jak nie to ryzyko konieczności remontu silnika... Dodatkowo EGR lubi pokrzaczyć. Też da się usunąć. Poczytaj, jest kilka wątków w dziale 159. Ogólnie silnik - rakieta.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 24-05-2014 o 12:30
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [MiTo] Przesiadka ze 147 na Mito?
    Utworzone przez Marc09 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 03-01-2017, 17:10
  2. [Giulietta] MOC - Przesiadka z 159 1.9 150 KM na Giulietta 2.0 170 KM
    Utworzone przez Ernest w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 23-10-2015, 22:53
  3. Zamienię Audi 80 B4 2E na Alfe 164,166, GTV
    Utworzone przez m4341 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-12-2010, 10:01
  4. [166] przesiadka ze 156 na 166
    Utworzone przez jesse_w w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-02-2008, 20:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory