Witam
Z ciekawości po ilu km wymienialiście tarcze z przodu.
U mnie po 45 tyś cały przód do wymiany.
Wydaje mi się że tarcze powinny dłużej wytrzymać.
Ciekaw jestem Waszych doświadczeń
Witam
Z ciekawości po ilu km wymienialiście tarcze z przodu.
U mnie po 45 tyś cały przód do wymiany.
Wydaje mi się że tarcze powinny dłużej wytrzymać.
Ciekaw jestem Waszych doświadczeń
Wydaje mi się to niezłym wynikiem.
W C-klasie (czyli też tylny napęd, podobna waga ale połowę mniejsza moc) wychodziło mi podobnie.
Człowiek w serwisie Alfy podczas jakiejś rozmowy sugerował że jak samochód w wynajmie z limitem 30tys (10/rok) to napewno po drodze wymiana tarcz/klocków będzie - co mnie trochę zdziwiło w sumie...
Zalezy od stylu jazdy i tego, gdzie się jeździ. W stelvio mam 50 tkm, fabryczny komplet, klocków jeszcze na max 10 tkm, tarcze spokojnie polecą na drugim komplecie klocków. Użytkuje głownie w trasach, staram sie hamować silnikiem stąd pewnie taki wynik. W busie starczają mi klocki na 150 tkm gdzie latam ciągle z 1300 kg na pace.
Hamowania silnikiem wielu ludzi nie ogarnia. Najlepiej widać to w górzystym terenie jak "stopy" świecą non stop. Hamulce wytrzymują dużo w normalnej jeździe - jechać płynnie, przewidywać i hamować silnikiem
Tego akurat na kursach chyba nie uczą, być może się mylę. To samo z płytami poślizgowymi a to powinno być obowiązkowe.
- - - Updated - - -
Hamowania silnikiem wielu ludzi nie ogarnia. Najlepiej widać to w górzystym terenie jak "stopy" świecą non stop. Hamulce wytrzymują dużo w normalnej jeździe - jechać płynnie, przewidywać i hamować silnikiem
Tego akurat na kursach chyba nie uczą, być może się mylę. To samo z płytami poślizgowymi a to powinno być obowiązkowe.
W C klasie tył naped 184 KM tarcze wymieniłem po 120 tys.
Klocki z przodu wymieniłem przy 60000 km, tarcze były O.K. Teraz mam 100000 km i nie ma potrzeby nic wymieniać. Jeżdżę dynamicznie.
Tyl był wymieniany po roku i przy 14 tyś. Zdarte do konca a dlatego ze tarcze zardzewiały tak bardzo iz zierały nakładki jak tarka ser. Feler tarcz ale AR nie pokryło kosztu. Wiedza o tym, wiele Stelvio FE tak miało, ale zasłaniają się tym ze hamulce to poza gwarancja. Dobra, ale nie przy 14 tyś spokojnej jazdy.
Widac juz na zdjeciach jak sie oglada te samochody ze sa problemy z tarczami.Powinno byc lustro jak sie patrzy na tarcze a widac ze cos jest nie tak.Na alfaowner tez o tym wspominaja.Male przebiegi, czasami znikome a tarcze wyglad dramat.Nie wiem z czego to wynika ,moze problem jest w zacisku,klocku itd.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums