Czy ktoś może mi napisać, ewentualnie zilustrować zdjęciami, gdzie znajdują się silniki od regulacji wysokości swiateł?
Czy ktoś może mi napisać, ewentualnie zilustrować zdjęciami, gdzie znajdują się silniki od regulacji wysokości swiateł?
Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,
To jest ten element który od razu widać od tylnej strony światła po otwarciu maski. Samo rzuca się w oczy
dokładnie!!! i na wierzchu mają wystający pionowo element w kształcie szesciokąta na który zakładasz klucz nasadowy 6-tkę i regulujesz światła. :wink:
pamiętaj żeby przed ustawieniem świateł,potencjometr przy liczniku do ich opuszczania był w pozycji 0. :!:
pozdrawiam!!!
moja druga ulubienica...
apropo ustawiania swiatel..
znacie jakis sposob jak je ustawic samemu, tzn jak dobrac wysokosc..?
Stajesz przy ścianie włączasz światła i zaznaczasz na ścianie np.kredą na jakiej wysokości są światła. Odjeżdżasz 5 metrów i ustawiasz światła 5 cm poniżej zaznaczonej linii. Podobnie możesz ustawić halogeny tylko tam obniżasz o 11 cm. Pozdrawiam.
Ok. dzięki, ale chodzi o coś innego, ja światła mam ustawione dobrze, problem w tym, że nie działa mi regulacja z kabiny, właśnie ta o której piszecie, że przy ustawianiu świateł trzeba ją ustawić na zero i w czasie jazdy z większym obciążeniem, załądowanym bagażnikiem, świecę innym po oczach. Sprawdziłem bezpiecznik, jest ok. ale nie wiem gdzie znajdują się silniki do tej regulacji, żeby sprawdzić czy one są w porządku, lub ja je w ogóle mam ;//
Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,
Tak jak napisał Emenems silniczki do regulacji świateł są widoczne po otwarciu maski patrząc od wewnątrz na lampe. Sprawdż zasilanie w silniczkach i w kabinie przy pokrętla regulacji.
Napisał b.piotrus
witam!!!być może że masz źle zamontowane siłowniki(kulis siłowniczka nie siedzi w gnieździe odbłyśnika)ale to jest raczej nie możliwe gdyż wtedy światła będą świecić zbyt nisko i będą drgały :>>>
podejrzewam że:
1)nie masz wogóle siłowników tylko ręczną regulację
2)masz uszkodzone siłowniczki
3)są nie podłączone
4)jest coś nie tak z potencjometrem w kabinie
5)jakaś przerwa w instalacji
najprostszy sposób sprawdzenia działania elektrycznej regulacji świateł (dwie osoby):!:
a)otworzyć maskę
b)włączyć zapłon i krótkie światła
c)jedna osoba nasłuchuje przy reflektorze
d)druga osoba kręci suwakiem regulacji świateł w skrajne położenia(0-3,3-0,0-3....)
jeśli wszystko jest ok,słychać harakterystyczny odgłos pracy siłownika.
poniżej masz zdjęcie tyłu lampy ze wskazaniem na siłownik i śrubę regulacyjną. DD
pozdrawiam!!!
Ostatnio edytowane przez andro34 ; 25-04-2010 o 22:41
moja druga ulubienica...
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź . Jak zwykle w takich przypadkach jak już wiesz o co chodzi to wszystko okazuje się tak proste, że pytania na ten temat wydają się być głupie Ja po prostu nie wiedziałem, że silnik-siłownik znajduje się w tym samym miejscu, co regulacja :shock:
Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,
Temat stary ale nie chcę nowego zakładać niepotrzebnie.
Dziś zauważyłem, że prawe światło mijania zaczęło walić w gorę, myślałem, że może niechcący zmieniłem poziom ale nie, jest jak było. Jak pokręciłem pokrętłem od wysokości lamp okazało się, że tylko lewa działa.
Teraz niech ktoś mi powie, czemu sama się lampa ustawiła w górę skoro ja jej nie ruszałem? Czyżby silniczek lampy za każdym razem jak odpalam auto to ją pozycjonuje?
Reflektory soczewkowe ale nie ori xenony.
Da się jakoś manualnie obniżyć wysokość świecenie czy muszę na gwałt szukać nowego silniczka (jeżeli się przepalił, a może tylko zamarzł ? )